Besøg af mor og far Mortensen

I den sidste weekend i august kørte der en grøn varevogn læsset med møbler og tre mennesker mod Amsterdam. I den samme weekend kørte en Toyota, en campingvogn og to mennesker sydpå. Toyotaen, campingvognen og disse mennesker kørte lidt rundt i Tyskland, før de endte i Italien, hvor det var så dejligt, at de blev i ti dage. De to søde mennesker kunne rigtig godt lide Italien, men de kunne endnu bedre lide deres datter, så derfor kørte Toyotaen og campingvognen igen nordpå, hvor de efter flere overnatninger i Tyskland endte i Amsterdam.

Selvfølgelig var der lidt håndværker-far-arbejde til far

Mine forældre kom på besøg mandag d. 10. september. Efter en lang køretur fra Tyskland ankom de om eftermiddagen til en campingplads i det sydlige Amsterdam. De kom op til vores lejlighed senere på eftermiddagen, og vi fik gaver og øl, uhm. Vi havde lavet aftensmad, og det blev en rolig aften med “catching up” og hygge.

Skål

Tirsdag tog vi alle fire efter middagsmad i lejligheden ind til centrum, hvor vi startede med en kanalrundfart. Derefter spadserede vi rundt på må og få, før vi fik aftensmad på en argentinsk restaurant (=steakhouse), som ligger overalt i centrum.

Onsdag startede vi tidligt ud med et besøg på blomstermarkedet ved kanalen Singel. Det var ret hyggeligt og fint. Blomstermarkedet er et af de ældste af sin slags i Amsterdam. Der var nogle af de originale butikker tilbage, men det var hovedsageligt turistbutikker, der solgte tulipanløg og andre typiske Amsterdam-souvenirs.

I forbindelse med blomstermarked var vi også inde i en ostebutik (mums) og en julebutik, da familien Mortensen jo eeeeeeeeeeeelsker jul! (Karsten “the Grinch” Boysen synes ikke, at besøget i julebutikken var helt lige så spændende, nej slet ikke).

Jubii!

Efter blomstermarked gjorde vi frokost-stop og satte derefter kursen tværs over byen efter husbådsmuseet. På vejen derhen var vi på Waterlooplein-markedet: et dagligt loppemarked med forskellige ting, skidt og skrammel, der tiltaler både turister og lokale.

Waterlooplein marked

Vejret var godt, og det var en hyggelig gåtur, som gik tværs over byen til husbådsmuseet.

Museet i sig selv var billigt, men det var meget sjovt at se, hvordan en husbåd ser ud indvendig, og hvor meget plads der egentligt er at gøre med.

Vi var trætte efter en lang dag på gåben, så vi sluttede dagen af hjemme i lejligheden, hvor “børnene” Esther og Karl spillede wii, mens de voksne lavede aftensmad. Aftenen blev sluttet af med manér med vin, Asti og Triominos.

Torsdag fik vi lov til at fejre endnu en fødselsdag, da mor fyldte år. Vi havde lavet brunch og pyntet lejligheden op med flag og banner. Efter brunch slappede vi af og hyggede i lejligheden.

Om eftermiddagen kørte vi sydpå til campingpladsen. Der fik vi en øl og så souvenirs fra Italien, før vi igen vendte næsen mod centrum, denne gang i bil (godt kørt, far!!). Vi spiste to-retters fødselsdagsmiddag på Humphrey’s. En restaurent som vi kendte i forvejen, da vi var herinde og spise i sommers, hvor vi tog til Amsterdam i tre dage for at lede efter lejlighed. Restauranten er en kæde, men den er superhyggelig, og de skifter løbende menuen ud afhængig af årstid og sæson. Det er noget, Ann kan li.

Efter maden kørte vi hjem og fik en øl i lejligheden, ønsket fødselsdagsbarnet tillykke endnu en gang og krammet farvel, da min mor og far kørte tidligt fredag morgen.
Men hvor var det dejligt at have besøg! Tusind, tusind tak, søde mor og far!

Hurra for mor!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Besøg af mor og far Mortensen

1. astrid siger:

Jæj hvor det ser hyggeligt at være på besøg ved jer! Jeg kommer snart, – så er I advaret..
    og ps. hurra for mor mortensen <:-P